Indigo Webstudio

info@indigowebstudio.nl (070) 427 92 92 Inloggen
  • Home
  • Over Indigo
  • WordPress
    • WordPress website
    • WordPress webshop
    • WordPress thema
    • WordPress onderhoud
    • WordPress hack
  • Magento
    • Magento webshop
    • Magento thema
    • Migratie Magento naar WordPress WooCommerce
    • Magento onderhoudscontract
    • Magento beveiligingspakket
  • Nieuws en tips
  • Portfolio
  • Contact
Je bent hier: Home / SEO / Bedrijfsvermelding in Google My Business
bedrijfsvermelding in google

Bedrijfsvermelding in Google My Business

Gepubliceerd: 29 juli 2017 door Petra Blankwaard Reageer
Laatst bewerkt op: 10 september 2018

Bedrijfsvermelding in Google Maps

bedrijfsvermelding in googleJe kent het vast: je zoekt in Google een bedrijfsnaam of een product in een bepaalde plaats en in de resultaten zie je aan de rechterkant een groot blok. In dat blok staan een bedrijfsnaam, foto’s en vaak ook gegevens als een telefoonnummer en openingstijden.

In Google Maps zie je die bedrijfsvermeldingen ook. Als het goed is. De meeste bedrijven zijn op bedrijfsnaam vindbaar zonder dat je daar iets aan hoeft te doen. Maar wat ook opvalt is dat veel bedrijven hun eigen bedrijfsvermelding in Google nog niet hebben geclaimd. Dat wil zeggen: niemand heeft zich als beheerder gemeld van het betreffende bedrijf. En dat is een gemiste kans. Je bedrijfsvermelding ziet er dan wat verwaarloosd uit en bevat geen gegevens waarop door (potentiële) klanten wordt gezocht.

Bedrijfsvermelding claimen

bedrijfsvermelding claimen

Een bedrijfsvermelding die nog niet is geclaimd herken je doordat het blok van de bedrijfsvermelding gegevens mist. En zichtbaar nog niet is geclaimd, zie afbeelding.

En claimen is simpel: klik op ‘Dit bedrijf claimen’.

Nadat je hebt bevestigd dat je bevoegd bent om de vermelding te beheren stuurt Google een kaartje met een pincode per post naar het gekoppelde adres. Met die pincode kun je je bedrijfsvermelding opeisen en koppelen aan je eigen Google Account.

Mocht je nog geen Google account hebben: ga dan naar Google account aanmaken.

Google My Business

Bedrijfsvermelding geclaimd, en dan? Dan is het zaak om alle bedrijfsgegevens zo volledig mogelijk in te voeren en foto’s toe te voegen die je locatie herkenbaar maken. Gebruik in de titel een goed beschrijvend trefwoord. Heeft je bedrijfsnaam geen trefwoord waaruit blijkt wat voor bedrijf het is, voeg het dan toe. Dus heb je een schoonheidssalon en heet je zaak Spa DeLuxe, dan gebruik je als titel zoiets als Schoonheidssalon SpaDeLuxe. Zo kun je door potentiële nieuwe klanten ook gevonden worden op schoonheidssalon.

Om de bedrijfsvermelding te beheren ga je naar Google My Business (Google Mijn bedrijf) en log je in met je Google account.

Hoe kom je aan die sterren in Google

De volgende uitdaging is het verzamelen van reviews. Want dat is de manier om in je bedrijfsvermelding in Google aan die in het oog springende sterren te komen. Die sterren geven informatie over de klanttevredenheid en maken daarnaast dat je vermelding de aandacht trekt. Het is belangrijk om aan klanten te vragen of ze het bedrijf willen beoordelen.

Ga naar Google Maps  -> zoek je eigen bedrijf op -> Klik op ‘Delen’ -> Vink ‘Korte URL’ aan -> Kopieer die korte URL en zet de link in een e-mail waarin je vraag een review achter te laten. Je kunt de betreffende link natuurlijk ook standaard in de handtekening van je e-mail opnemen, of in andere correspondentie.

Op het moment dat iemand een review achterlaat wordt de beheerder daar per e-mail over geïnformeerd.

Google Insights

In de Google My Business omgeving kun je klikken op ‘Manage location’ om gegevens te bekijken/wijzigen en ook om Insights te bekijken. Die Insights vertellen je hoeveel mensen de vermelding hebben gevonden in Google Search en Google Maps (op naam versus op product/dienst) en hoe vaak er op items in de vermelding is geklikt (telefoon, route, foto’s etc).

Bedrijfsvermelding door ons laten opzetten?

Heb je geen tijd of besteed je de opzet van je bedrijfsvermelding liever uit? Je kunt het ons laten doen. Bel 070-4279292 of neem op andere wijze contact op.

Gerelateerde berichten

  • Keyword ranking in zoekmachines monitoren

    Monitor je keyword ranking met deze handige, gratis tool. Een must read voor wie zijn eigen website optimaliseert voor zoekmachines.

  • Met deze webteksten jaag je potentiële klanten weg
    Webteksten onduidelijk

    Webteksten: essentieel als het gaat om potentiële klanten te overtuigen.

Reageer op dit artikel

avatar
avatar
  Abonneren  
Abonneren op

Recente berichten

wordpress specialist den haag

Vacature – (aankomend) WordPress specialist gezocht!

Wuunder

Pakket versturen nu nog makkelijker met Wuunder

beste alternatief yoast seo

Is SEOPress het beste alternatief voor Yoast SEO?

Maandelijks tips in je mailbox?

Wij werken oa voor:

Kiwa
GGzE
TimeTell
Talpa
Design District

Consumentenbond
Richard Korver Advocaten
ImpactCity
C. Groenenboom Containers
Corsa Group

BSGR

Laatste berichten

wordpress specialist den haag

Vacature – (aankomend) WordPress specialist gezocht!

Wuunder

Pakket versturen nu nog makkelijker met Wuunder

Meest bezocht:

  • Overstap Magento naar WordPress
  • WordPress webshop
  • WordPress thema
  • WordPress onderhoud
  • Magento webshop
  • Magento onderhoud
  • Zoekmachineoptimalisatie

Wij steunen

Indigo sponsoractie Fonds SlachtofferhulpDoneer

Eerder gesteund

Indigo sponsoractie RHWW

Indigo Webstudio Ronald McDonald Huis Den Haag

Indigo Webstudio op Alvarum

Vraag of bericht?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
© 2009 - 2019 Indigo Privacy Policy - Algemene Voorwaarden
Protected by Copyscape Unique Content Check
wpDiscuz